Thursday, January 31, 2008

Harga Susu Naik Lagi

Sajer nak share tekanan dengan kawan2. Dua hari lepas saya g le shopping grocery utk keluarga saya. Sambil tuu kena top up susu anak laa... terkejut lagi saya di buatnya.. harga susu naik lagi!! Mmmg bengang betul. Dalam 5 bulan ni.. dah 4 kali naik!! bukan singgit dua!! sampai 5 hinggit lebih sekali naik!! Yang mula-mula tuu saya tak simpan tin nyer.. kalau tak leh tunjukan sekali. Bulan lepas skit punya payah nak dapat stok susu anak!! pergi jer supermarket, habis!! at last saya jumpa kat kedai runcit!! Alhamdullilah!! May be dia orng main sorok2 stok!! Dah tau harga nak naik!! Yang gambar first saya beli 3 bulan lepas, 2nd bulan lepas... yang last dua hari lepas... Yang mula tuu masa tepung naik harga.. ok kita accept lagi... yang kedua dan ketiga tuu tak tau sebab.. mmg pengguna kena main betul!! senang2 naik harga... Saya rasa ramai lagi mak bapak lain pun akan rasa benda sama... kos naik!! gaji macam tu jugak!! Tapi saya ader tgk keluaran product Nes*le nie semua harga dia naik.. kalau d*ch L*dy ke yang lain tak der pun!! Price nie utk yang 1.8 kg nyer... mcm2 taktik business diorng ni,, mula2 harga tak turun tapi qty dari 2 kg ke 1.8 pastu buat cam ni lakkk.......



ini zaman minyak naik harga, tepung naik harga.. ok accept!
ini naik lagi.. tak tau sebab
yang nie latest price....


Ntah lerr... yang bagus sekarang lampin pakai bunag banyak yang turun harga... !! macam dr*per dapat larr dalam RM33.90 cam tuu dari harga dulu RM 38 ke RM35... banyak beza kalau belian 2-3 paket!
Sajer jerr nak kongsi.. kalau tak kongsi duk geram sorang2...

No comments: