Tuesday, January 22, 2008

Suhu

Ari ahad lepas saya cuba buat wheather test kat bakal umah cendawan saya... ini lah hasil dia... suhu pada waktu pagi kul 10 mencecah 32.4 darjah , maksimum pada waktu tengahari menjangkau 38.4 darjah.. malam pulak jatuh ke 23 darjah.. pada suhu maksimum kelembapan jatuh sampai 33%... itu yang buat saya bimbang sebenarnya... mcm mana kaedah nak kontrol kelembapan dalam nie agar dalam keadaan yang cun-cun...?? dengan pancutan air paip di atas atap dan lantai atau ... menambah kelam bilik. Esok baru saya nak letak nett dan tngk perubahan pada bilik ni,


suhu pada pukul 10
suhu maksimum pada waktu tgh hari
malam pulak mmg sejuk

7 comments:

Anonymous said...

benda ni la yg pecah masa kursus dulu.. beli kat ner yer? aritu kawan punya.. thanks yer hadiah sarung tangan getah tu.

Anonymous said...

Assalamualaikum, woo ni salah sorang murid Fatisha ye.. mahal ke benda tuh? nak bagi cadangan sket,cuba buat beam di pintu masuk, tk perlu tinggi sgt dlm 3"- 4" kemudian takungkan air didalam nye(cukup sekadar tutup lantai simen tu). InsyaAllah boleh menambah suhu sejuk dan kelembapan.

Anonymous said...

thanks impian mushroom... yup saya anak murid Cikgu Fatisha.. baru jerr setahun jagung,, ok! beam mmg under planning nak buat!! nak abiskan rack dulu... buleh kerr takungkan air kat dalam tu..? simen yang saya bancuh ari tuu bukan jenis licin.. dia kasar cepat meresap sbb saya rasa tak leh takung air... kalau boleh nanti saya nak letakkan simen pure atas dia nanti... tima kasih atas cadangan IM..

Impian Mushroom said...

Seeloknye lantai licin, kalau tak takung pun, senang nak sapu dan mop..

Anonymous said...

Cikgu Fatisha, benda tuu jual kat kedai computer bnyk... harga bawah seratus kut tak salah saya.. yang nie dah lama saya simpan.. baru jerr nak guna.. kebetulan sama ngan Cikgu yang pecah tuu.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

yer laa saya rasa pun susah jugak... nak sapu ngan mob lantai...nanti saya letak pure simen..