Tuesday, January 15, 2008

Indahnya Sekitar Jalan Balik

padi yang masak ke emasan... menyejukan mata mata memandang
sungai di sebelah kiri jalan.......

susuri jalan ni hampir setiap hari bila balik kerja...


Semalam baru perasan kenapa laa saya suka pilih jalan sawah untuk balik ke rumah dari tempat kerja... rupanya-rupanya sekita jalan tu mmg cantik pun... luas mata memandang.. ada sungai, padi yang ke-emasan dan lalang dimain angin. Angin mmg sedap... kalau utara cakap angin timur lar ni... Sejuk kering... kalau dulu orang dah pasang teraju untuk naik kan wau dah... tapi nampaknya sekarang sukan rakyat tuu dah semakin dilupai... kalau tanya kanak2 sekarang berapa teraju wau bulan pun may be ader yang tak tau nak habaq.. keii la nie larr gambar laluan saya... dah lama saya ikut jalan ni... tapi semalam baru saya sedar kenapa saya suka jalan ni... quality jalan tak laa elok sangat... may be sbb banyak jentera berat duk lalu situ... keii zasss... layan.!!


No comments: