Monday, February 11, 2008

Asyura


Nampak gaya.. cuti saya banyak betul aktiviti luaran. Salah satunya yang ni kacau Bubur Asyura. Nie aktiviti tahunan kami jiran-jiran kat sini. Cam biasa yang amik bahagian mesti larr keluarga Pakcik Omaq ( Tekong) , Abng Zul, En. Razak, Abng Di,Pak cik mat not dan saya. Kami semua sepakat nak buat gotong royong ni alar kadar jerr... Majlis kami ni simple jerr ader minum pagi dan makan tgh hari. Kerja kerja planning selalu serah kat otai2 cam Pakcik Omaq, bahagian siang menyiang geng pompuan dan kacau sampai nak terbalik kawah geng pelapis cam saya dan razak. he he... yang best nya kalau himpun ramai2 ni.. ader jerr cerita2, teka teki yang mmg tak putus air liur sampai bederai ayaq mata. Ye la kan.. nak kacau bubur 5 jam tanpa hiburan siksa gak tuu. Kami start kayuh dari pukul 9pagi sampai kul 2 petang... kalau sedap tuu saya lerr yang kacau. he he... cam mana pun aktiviti pakatan cam ni mmg best lar.. usik mngusik tuu biasa la... Rasa saya bertuah sangat ada jiran yang baik2. Penat jugak petang tu.. Satu talam utk yang bahagian saya dua ari jerr settle kami anak beranak makan.. he he..


kaum hawa tgh sediakan bahan2


geng adam kerja kacau ..otai planlelaki makan tgh hari dulu kaum hawa jaga kawah
giliran depa makan pulak...
makngah senduk bubur utk agihan sambil dibantu kak zah

semua 6 talam utk 6 peserta

Abg zul memperagakan udang galah (sponsor by kak rita) utk hidangan tgh hari
dah jadi lauk pun udang galah tadi...

No comments: